Bulder Verksted
Åpenhetsloven

Introduksjon og bakgrunn

Loven skal fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Dette gjelder for egen virksomhet, leverandører og verdikjeden til leverandørene.

Den skal bidra til at vi som bedrift reduserer risikoen for at virksomheter forårsaker eller medvirker til brudd på menneskerettigheter. Den bidrar også til at vi må gjør vårt for å sikre anstendige arbeidsforhold i våre egne selskapet og hos vare leverandører.

Utføre aktsomhetsvurderinger

i samsvar med OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper.

Redegjøre for vårt arbeid med aktsomhetsvurderinger

Knyttet til menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold

Svare på informasjonsforespørsler fra allmennheten

Aktsomhetsvurdering

Bulder Verksted er et selskap som er organisert under Tertnes Holding.
Bulder Verksted sin aktsomhetsvurdering er forankret i Tertnes Holding sin redegjørelse. Dette gjelder også selskapets etiske retningslinjer. Miljø og antikorrupsjon er også en del av var aktsomhetsvurdering.


Tilføyende redegjørelse for Bulder Verksted AS for perioden 01.01.2023 – 31.12.2023.

Selskapet hadde 88 ansatte pr 31.12.2023.
Selskapet leverer tjenester fra egne virksomheter. Dette i form av service, kontroll og reparasjon av kundens maskiner og kjøretøy.
Internt bekrefter selskapet at de grunnleggende menneskerettigheter og arbeidsforhold i selskapet som anstendige og i tråd med Åpenhetslovens krav.

I forbindelse med valg av produkter og innkjøp av tjenester fra selskapets leverandører, har Bulder Verksted stort fokus på at også disse skal ivareta krav i Åpenhetsloven. Det gjøres ved at vi foretar leverandørevaluering i forkant av at vi inngår/ viderefører samarbeid eller avtaler. Dette innebærer at vi kan innhente nødvendig dokumentasjon og erklæringer og eventuelt foreta bedriftsbesøk hos våre leverandøren.

Alle våre leverandører legges inn i et leverandørskjema, hvor forskjellige «parameter» evalueres og legges inn. I gjeldende periode har vi hatt størst fokus på 5 leverandører. Det refereres her til internt skjema. Leverandører innen følgende områder har i 2023 vært evaluerte.

En leverandør som leverer bemanning /menneskelige ressurser til oss.
En leverandør av renovasjonstjeneste.
En leverandør som leverer filtre, slik at vi kan gjennomføre våre tjenester ved verkstedene.
En leverandør som leverer drivstoff til selskapet.
En leverandør som leverer kontor-rekvisita til selskapet

På bakgrunn av vår evaluering er vi betrygget på at disse leverandører jobber godt med intensjonene i Åpenhetsloven. Vi har ikke avdekket brudd på regelverket. Vi vil likevel følge opp en av våre leverandører. Dette relatert til leverandørkjeden, og avklaringer om hvor de handler inn sine produkter for videresalg. Når svar foreligger, vil eventuelle funn legge grunnlag for videre tiltak fra vår side.

Personvern innstillinger

Når du besøker nettstedet vårt, kan det lagre informasjon gjennom nettleseren din fra bestemte tjenester, vanligvis i form av informasjonskapsler. Her kan du endre dine personvernpreferanser. Det er verdt å merke seg at blokkering av noen typer informasjonskapsler kan påvirke opplevelsen din på nettstedet vårt og tjenestene vi tilbyr.

Les mer

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Nettstedet vårt bruker informasjonskapsler, hovedsakelig fra tredjeparts tjenester. Definer dine personvernpreferanser og / eller godta vår bruk av informasjonskapsler.